Middle East atemporal

Mai 22, 2012

On the Eve: The Jews of Europe Before the Second World War

Filed under: Uncategorized — mihaibeltechi @ 5:24 pm

Profesorul Bernard Wasserstein, un distins universitar care deţine un scaun dotat în istoria evreiască modernă la Universitatea din Chicago, a pictat un portret extraordinar al civilizaţiei evreieşti din Europa, în ajunul distrugerii sale. Scopul lui a fost „de a captura de realităţile vieţii în Europa în anii care au dus la 1939, atunci când evreii se afla, aşa cum ştim acum, la marginea unui abis”, de a „respira viaţă reînnoită moment în cei care au fost în curând să fi oasele uscate „, şi pentru a restabili persoanele uitate la recordul istoric, fără” memoriu speciale sau sentimentalism „.

El a produs o carte care acoperă aproape fiecare aspect al evreieşti de dinainte de război de viaţă – politica, religie, societate, cultura, limba – în cele patru zone geografice care cuprindea Europa: (1) democraţiile occidentale, în care evreii au fost eliberaţi pentru mai multe generaţii; (2) Germania şi zone absorbite în al treilea Reich, în cazul în care evreii au fost sistematic dezbrăcat de drepturi cetăţeneşti, de proprietate, şi economice; de Est (3) Europa, în cazul în care anti-semitismul a fost un element important în politică şi politici publice, şi (4) Uniunea Sovietică, în cazul în care evreii au avut mobilitatea socială ascendentă după 1917, până la apariţia lui Stalin. El face clar de evrei cu care se confruntă ameninţări existenţiale în toate cele patru zone ale Europei.

În anii 1920, european evrei pare să fie înfloritoare, a recunoscut în calitate de cetăţeni în fiecare ţară în care au trăit, cel mai bun grup etnic-educat în Europa, strălucind în toate domeniile ştiinţei, teatru, literatura si, formând în centrul vieţii muzicale. Dar în următorul deceniu „spectrul de evreu” bântuit Europa:

Concomitent temut şi dispreţuit, ca Hristos-criminal, un diavol cu coarne, subversiv revoluţionare şi exploatator capitalist, susţinător încăpăţânată a depăşit o religie şi un exponent al modernismului cultural ocolit, evreul a fost în general considerată ca o prezenţă străină. Ce în ce mai exclus din societate normală şi extrudate din comuniune umană comună, a fost evreu transmogrified de concetatean în Bogey, un subumane, cel mai bun la un inconvenient, în cele din urmă aproape peste tot un animal vânat. Chiar înainte de izbucnirea celui de al doilea război mondial, acest lucru era valabil nu doar în acele zone ale Europei, deja conduse direct de către nazişti, ci pe cea mai mare parte a continentului.

Până la sfârşitul deceniului, evreii au fost în situaţii de criză, atât pe plan intern şi extern. În plan intern, au confruntat cu un viitor sumbru demografic, cu rate de fertilitate în scădere, căsătorii în creştere, apostazie pe scară largă, şi pe scară largă emigrare. Pe plan extern, au descoperit ca liberalismul şi socialismul în care le-au pus speranţele lor i-au eşuat, secularismului şi de asimilare în cele din urmă nu i-au protejat, precum şi principiile raţionaliste şi universalist care au considerat că societatea modernă stratul de baza s-au dovedit a fi false.

Problema nu a fost limitată la Germania, anti-semitismul a fost răspândită pe continent, şi a „moralei creştine, care în trecut au stabilit anumite limite la excesele rau de evreu-ură, nu au aratat nici capacitatea (sau, în cazul de Biserica romano-catolică, disponibilitatea de mult), să restrângă brutalitatea rasist. „În capitolul său final, prof. Wasserstein observă că până la sfârşitul deceniului, vorbesc de o” întoarcere la ghetou „, a fost comună în discursul evreiesc (reflectată în amar lui Iacov Glatshteyn poezie idiş: ” Noapte bună, la nivel mondial / lume mare, împuţit / La comanda mea / am reveni la ghetou „); liberali de stânga şi a cerut evreilor să nu cedeze la o” egocentrism de moarte „, şi de a păstra credinţa lor în frăţie de oameni. Nici strategie a reuşit.

Prof. Wasserstein scrie că, până la sfârşitul anului, evreii europene reflectată „. Ineffectuality agitată de muşte sigilate într-o sticlă, încet sufocant” Cu germanii invadeze Polonia şi de închidere de pe britanic de imigrare în Palestina, el se încheie cu această frază: ” total lipsită de apărare, în mare parte prieteni, şi mai mult şi mai fără speranţă, evreilor din Europa, în ajunul de distrugerea lor, aşteptat pentru barbari. „

_______________________

Metafora de muste ineficienti sugerează că nimic nu ar fi putut face. Ea are ecouri din povestea de cercetaşi, care a trimis Moise pentru a vizualiza Canaan, care a raportat Canaaniţii erau uriaşi şi „ne-am uitat la noi ca nişte lăcuste.” Cercetaşii sunt în mod tradiţional condamnat pentru vizualizarea ei înşişi ca slab şi ineficient, demoraliza oamenii lor, şi necesită Moise a argumenta cu Dumnezeu pentru o altă şansă. Metaforă Prof. Wasserstein este deosebit de regretabil, pentru că el a omis din cartea sa profetică 1938 la Varşovia Tisha B’Av adresa de Vladimir (Zev) Jabotinsky – Scout care a văzut abisul cel mai clar şi a propus cea mai îndrăzneaţă de răspuns.

Nu numai ca a fost Polonia, inima european evreilor, cu cea mai mare populaţie evreiască din orice ţară (şi Varşovia orasul cu cea mai mare populaţie evreiască din Europa), a fost centrul mişcării Jabotinsky lui sioniste, care de la sfârşitul anilor 1930 au avut aproape 100.000 tineri Evreii din taberele de antrenament ale sale la nivel mondial. În discursul său, Jabotinsky stabilit atât o alarmă şi o viziune:

De trei ani am fost ai implora, evreii din Polonia, coroana de evreimea mondială, apelând la tine, avertizează vă neîncetat că catastrofa este aproape. Parul meu a devenit alb, şi am îmbătrânit pe parcursul acestor ani, pentru inima mea este sângerarea pe care voi, dragi fraţi şi surori, nu vedeţi vulcan, care va începe în curând să arunce mai departe incendii sale de distrugere. Am vedea o viziune oribil. Timpul este scurt, în creştere pentru tine de a fi cruţată. Ştiu că nu o pot vedea, pentru tine sunt tulburat şi confuz de preocupările de zi cu zi. … Ascultaţi cuvintele mele de la acest lucru, a douăsprezecea oră. Pentru numele lui Dumnezeu: toată lumea să se salveze pe sine, atâta timp cât nu este timp pentru a face acest lucru, pentru scurt timp se execută.

Şi aceasta a fost viziunea lui:

Şi vreau să spun altceva pentru a vă în această zi, al nouălea de AV: Cei care vor reuşi în a scăpa de catastrofa va trăi pentru a experimenta un moment festiv de bucurie evreieşti mare: renaşterea şi de stabilire a statului evreu! Eu nu ştiu dacă mă va trăi pentru a vedea -, dar fiul meu va! Sunt sigur de acest lucru, la fel cum eu sunt sigur că soarele va creşte mâine.

Mainstream conducerea evreiască savaged Jabotinsky pentru ceea ce ei au numit lui „evacuationism.” În 1936, el a publicat un plan de evacuare, similară cu cea Max Nordau a propus în 1920, pentru a trece la Palestina o mare parte a populaţiei evreieşti din Polonia, Ungaria , şi România (care, impreuna, au avut aproape jumătate din evreii din Europa), pe o perioadă de zece ani. Sprijin Jabotinsky securizat din cele trei guverne, dar Chaim Weizmann, liderul Organizaţiei Mondiale Sioniste, sa opus planului, şi-l britanic exercitat dreptul de veto.

Jabotinsky nu a trait pentru a vedea Holocaustul sau re-crearea de Israel. Pe 3 august 1940, la vârsta de 59 de ani, a murit subit de un atac de cord, în New York, unde el a plecat să îndemne evreilor americani pentru a susţine o armată evreiască pentru a ajuta la respingerea de nazişti. Trei zile mai târziu, mai mult de 12.000 de oameni stătea în afara serviciilor sale funerare pe Second Avenue, cu trei rabini, cantori, 200 şi 750 de invitati in interior (inclusiv Marea Britanie, poloneză, cehă, şi alţi diplomaţi). O mulţime de 25.000 de oameni au urmat cortegiul şi aliniat coloana 50-masina la cimitir. Astăzi, locul său de înmormântare este de pe Mt. Herzl în Israel.

Înapoi în 1940, asistent Jabotinsky a fost de 30 de ani, pe nume Benzion Netanyahu, care va deveni un distins istoric al evreilor şi tatăl unui prim-ministru israelian. Scriind în Haaretz pe 1 mai a acestui an despre moartea lui Benzion luna trecută, Ari Shavit menţionat că:

[Benzion Netanyahu] iertat niciodată conducerea sionista pentru a ignora avertismentele de Ze’ev Jabotinski şi de faptul că nu sa evacueze evreii din Europa de la The Killing Fields în timp. El nu a uitat niciodată că Statele Unite nu au ţinut seama avertismentele sale despre Holocaust în 1940.

______________________________

Prof. Wasserstein leapădă Jabotinsky cu lauda slab, concediază-l cu o analiză sumară, denigrarea chiar sa aparitie.El citează această amintire a unui băiat de opt ani, care sa întâlnit Jabotinsky în 1938:

Jabotinsky a fost mic, el a fost îmbrăcat într-un costum gri cu o dungă palid, el părea calm şi sigur pe sine, şi mai interesat în noi decât era de aşteptat ca el să fie. Dar ceea ce ma frapat cel mai mult despre el a fost că el a avut o pudra pe fata lui. A fost, cred, un fel de pudră de talc pe care el a pus pe după ras şi pe care el nu ar fi deranjat să şteargă, dar apoi mi sa părut destul de misterios pentru mine, şi nu un pic jenant.

Citat provine de la un memoriu în 1961 The quotation comes from a 1961 memoir in COMENTARIILECOMMENTARY de Dan Jacobson, amintind de vizita Jabotinsky la casa copilăriei lui Jacobson în Kimberly, Africa de Sud cu două decenii înainte. by Dan Jacobson, recalling Jabotinsky’s visit to Jacobson’s boyhood home in Kimberly, South Africa two decades before. Jacobson’s father had often told him that Jabotinsky was a great man who had “talked to kings.” Jacobson had been surprised to discover that Jabotinsky was only 5’ 7” with powder on his face.

Years later, Jacobson and his father visited a museum in Israel, finding a roomful of Jabotinsky relics: manuscripts, photos, his Jewish Legion uniform; and pictures of the Jabotinsky followers who fought for a Jewish state in Palestine after his death. “The wars that Jabotinsky had prophesied for Europe had come about; the wars he had anticipated in Palestine had been fought — and won. The State, for whose realization he had expended his life, was in existence.” Jacobson concluded with this:

As we came out of the museum, it was not just the glaring sunlight and the hooting traffic which dazed and assailed me; it was my own ignorance. I remembered the visit of the great man of my childhood to Kimberley; I remembered my own incomprehension as to what the visit had been about. How much more, how much better, did I comprehend now? I knew at least what I had not known then: that time passes; that men act; that out of their acts a history is made.

From Jacobson’s powerful memoir, the only part Prof. Wasserstein included in his book was the eight-year old’s observation of Jabotinsky’s small size and talcum powder.

_______________________

Prof. Wasserstein’s image of flies slowly suffocating is a portrait of powerlessness in the face of history. It is a view of history Jabotinsky would have rejected. He traveled the world telling his people they were the sons of ancient kings; that their historical heroes included Samson; that it was not enough for them to be an educated people: they needed to learn how to shoot. He formed a “revisionist” movement espousing neither a return to the ghetto nor reliance on the goodwill of strangers, but rather a return to Zionism’s Herzlian roots and the goal of a Jewish State throughout Palestine, not merely an indistinct homeland.

In 1938, Jabotinsky’s South Africa address was titled “Na’hamu, Na’hamu Ami” (“Be Ye Comforted My People”), a phrase commanding that “just at the moment of the deepest darkness the Jew should never lose his ability to see the light beyond the horizon and to give comfort to himself and to his brethren [from] that adamant faith and conviction which has been the secret of our eternal vitality.” He quoted a poet’s observation that a ship in a gale could go in either direction — it was the set of the sail that determined the direction — and ended with this:

I do not believe in the blackness of the horizon. I see light. I think that the good set of the sail can transform that storm into a wind of salvation and of redemption. … What did the world know about Palestine and the Jews except two things? First, that the Jews had been turned out of Palestine by force; and second, that the Jews have never ceased claiming Palestine back. … And it is not true that there is no plan and no alternative [to the hopeless, squalid depression in Jewish ranks]. The ten-year plan of transforming Palestine into something which will save us … is what we stand for.

Jabotinsky’s youth movement in Poland had about 50,000 members in 1938. Its leader was a 25-year old Jew named Menachem Begin. Ten years later  — on the day Israel was reborn and was attacked by surrounding nations — Begin addressed his “fighting family” in the Irgun. He recalled what had happened over the prior decade:

[D]o you remember how we started? With what we started? You were alone and persecuted, rejected, despised and numbered with the transgressors but you fought on with deep faith and did not retreat; you were tortured but did not surrender; you were cast into prison but you did not yield; you were exiled from your country but your spirit was not crushed. … [As we fight], we shall be accompanied by the spirit of those who revived our Nation, Zev Benjamin Herzl, Max Nordau, Joseph Trumpeldor and the father of resurrected Hebrew heroism, Zev Jabotinsky.

Times passes; men act; out of their acts a history is made. History has long since vindicated Jabotinsky, but Jewish historians have yet to fully and fairly restore him to the historical record.

Rick Richman’s articles have appeared in American Thinker, Commentary, The Jewish Journal, The Jewish Press, The New York Sun, and PJ Media. His blog is Jewish Current Issues and he is one of the group bloggers at Contentions.

http://pjmedia.com/blog/restoring-the-record-european-jews-on-the-eve-of-the-holocaust/

Lasă un comentariu »

Niciun comentariu până acum.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.

%d blogeri au apreciat asta: